Az alábbiakban számos, a dugattyúval kapcsolatos kérdésre választ adunk, hogy jobban képbe kerüljön ezzel az alkatrésszel kapcsolatban! Olyan kérdésekre adunk választ, mint, mi állhat az alkatrész meghibásodásának hátterében? Kell-e szakember a csere elvégzéséhez? Minden esetben cserélni kell a hibás dugattyút vagy van lehetőség a javításra?
A dugattyú cseréről itt tájékozódhat bővebben! A dugattyú a belső égésű motorok egyik alapvető, hengeres alkatrésze. A dugattyú kompressziógyűrűkből, gyűrűrésekből, olajáteresztő gyűrűből, szelepmélyedésekkel ellátott fejrészből, gyűrűházból, csuklócsapból, szoknyarészből, illetve olajürítési lyukakból áll. A dugattyú meghibásodásának hátterében a szelepekkel való ütközés, kopás és mechanikai károsodás is állhat. A dugattyú ellenőrzésére lehet szükség, ha például megnő az olajfogyasztás, a motor működése közben szokatlan hangok hallhatók, csökken a motor teljesítménye vagy a kipufogóból fekete füst távozik. Néhány esetben a fémporlasztásos módszer által a dugattyú megjavítható, melynek során a sérült részeket megtisztítják, majd ezt követően speciális anyaggal vonják be és csiszolják is őket.
Ha a meghibásodott dugattyú nem javítható, akkor ki kell cserélni egy új alkatrészre. A meghibásodott dugattyú kicserélése egyáltalán nem könnyű feladat, ugyanis a munkafolyamat során szét kell szerelni a teljes motort. Ezenkívül a dugattyú csere kiegészítő munkálatokkal is jár. Ez többek közt a hengerek csiszolását, illetve szükség esetén fúrását is jelentheti. Továbbá új dugattyúcsapokra és biztosítógyűrűkre is szükség van. Az új hajtórúdcsapágy-csészéket is ki kell pakolni a dugattyú cseréje esetén. Bővebb információkért látogasson el a ka-autoszerviz.hu weboldalra!