A főfékhenger pontos működése

A gépjárművekbe szerelt főfékhengernek a gyártók többféle változatát is alkalmazzák. Általában a fékrásegítőre szerelik fel őket, kétkörös, tandem kivitelben. Abban az esetben, ha a főfékhenger meghibásodik, akkor érdemes minél előbb fékszervizbe vinni az autót!

A főfékhenger működéséről, valamint meghibásodásáról itt tudhat meg többet! A főfékhenger egyik legfontosabb feladata, hogy megakadályozza a fékrendszerben a nyomásváltozást, úgy, hogy meggátolja a fékfolyadék hőmérsékletének ingadozását. Ezt úgy, hogy a fékoldás során felszabaduló kiegyenlítő furat köti össze az alkatrész nyomóterét a fékfolyadék tartállyal. Tehát fékoldáskor a kiegyenlítő furatnak köszönhetően nyomásmentes kondíciók állnak fenn. Ahogy a sofőr lenyomja a fékpedált, épp annyi és olyan mennyiségű folyadékot továbbít a főfékhenger dugattyúja a munkahengerekhez, amennyire szükség van. A fékfolyadék továbbításra azért van szükség, hogy ezáltal a fék mechanika alkatrészek és a súrlódó felületek közti rést meg lehessen szüntetni.

Azt követően, hogy a fékbetétek felfeküdtek, újabb, az előbbinél kevesebb folyadék mennyiség szükséges, annak érdekében, hogy meglehessen szüntetni a fékcsövek rugalmas ernyedését, valamint a kerékfékszerkezet flexibilis deformálódását. Ezután a nyomásnagyság kerül előtérbe. A kétkörös, tandem kivitelű főfékhenger körülbelül harmada ér bele a vákuumos fékrásegítőbe. Éppen ezért a szerkezetet speciális, dupla karmantyús nyaktömítéssel látják el. A fékezés megkezdésekor a dugattyú a tömítéssel együtt balra moccan. A gyors elmozdulás során a fékfolyadék visszaáramlik a tartályba a kiegyenlítő furaton át, viszont annak pici furata miatt be is indul a nyomótérben a nyomásemelkedés.