Kevés rutinnal vagy friss jogosítvánnyal rendelkező sofőröket gyakorta fogja el a félsz egy-egy nehezebb vagy szokatlanabb forgalomban történő szituáció lehetséges bekövetkezése miatt. S gyakran éppen ez az aggodalom nem engedi, hogy higgadtan és odafigyelve vegyék az adott akadályt.
Ide klikkelve megtudhatják az alkatreszek.hu weboldal blogjából, mit tehet az ember, hogy az ördögtől való kézifékes elindulás se okozzon problémát, pláne lejtőn! Először is nem ajánlatos az „Ami nem megy, azt nem kell erőltetni!” intelem betartása, hiszen gyakorlat teszi a mestert. Mivel többnyire nem találkozik naponta ilyen forgalmi szituációval az ember, a szükséges kéz-láb koordinációt hajlamos elfelejteni. Amint azonban a sofőr kezébe kerül a kézifékes elindulás rutinja, már nem okoz problémát ez a manőver, ehhez azonban gyakorlás kell! Érdemes sík terepen kezdeni, s kevésbé forgalmas lejtőn folytatni, tökéletesíteni.
Nem mindegy, hogy dieseles vagy benzines autóval történik a kézifékes elindulás, ugyanis utóbbi érezhetően nagyobb gázt kíván. Na de a lényeg, hogy semmi esetre sem szabad kapkodni! A kuplung lassú felengedése és a lassú gázadás a titok nyitja. Sok vezetésoktató úgy érzékelteti a tanítványaival, hogy amikor már érezni, hogy „remeg” az autó, akkor lehet kiengedni a kéziféket és nagyobb gázfröccsöt adni az autónak, s már el is indul. Dieseles autóknál az is lehet, hogy gázadásra sem nagyon lesz szükség, s még így sem fog visszagurulni az autó. Ennek a manővernek a sikeressége tehát abszolút gyakorlás kérdése. Azonban fontos fejben megfogalmazni és el is hinni, hogy senki sem születik profiként! Így talán idővel, az ezzel kapcsolatos stressz is szép lassan oldódik, s a kézifékes elindulás rutinná válásával arányosan elillan. További érdekességért nézzenek körül az alkatreszek.hu oldalon!