Üzemanyagszűrő dízel és benzin üzemű gépjárművekhez

Az üzemanyagszűrő minden gépjárműben fontos feladatot lát el. Viszont előbb-utóbb ki kell cserélni ezt az alkatrészt. Erre jellemzően harminc-negyvenezer kilométerenként kerül sor. Azt viszont érdemes tudni, hogy ez egy körülbelüli szám és a kényes, dízeles autókra vonatkozik. A szakértők úgy vélekednek, hogy minden második olajcsere alkalmával érdemes sort keríteni az üzemanyagszűrő cseréjére.

Üzemanyagszűrő cseréjére sűrűbben kell sort keríteni, abban az esetben, ha az optimálisnál több üzemanyagot tölt a gépjárműbe. Érdemes tisztában lenni vele, hogy a common rail rendszerek esetében alapvetően minden egyes olajcsere alkalmával sort kellene keríteni az üzemanyagszűrő cseréjére, így a rendszer élettartama meghosszabbítható lenne. Néhány autóba ma már részecskeszűrőt is beépítenek, ami sokkal biztonságosabb és csak körülbelül százhatvanezer kilométerenként kell megejteni a cserét. Ebből jól látható, hogy ritkán kell sort keríteni a cserére, viszont ez meglehetősen drága művelet, illetve érdemes szakszervizre bízni a feladatot.

Az üzemanyagszűrő azért felel az autóban, hogy az üzemanyagokban rejtőző szennyeződések ki legyenek szűrve. Ezenkívül az is a funkciója, hogy a karburátorig, befecskendezőig, valamint dízeles autók esetében a porlasztóig ne kerülhessenek be káros részecskék, például kosz, por, mert ezek idővel teljesen eldugíthatják az üzemanyag befecskendező rendszert. Manapság nagyon ritka, hogy annyira eltömődjön az üzemanyagrendszer, hogy a motor kihagyjon, rángasson, vagy rosszabb esetben le is álljon. Ha magasabb fordulatszámon nem egyenletes a motor működése, akkor sokkal valószínűbb, hogy az elektromos rendszer okozza a problémát. Minden esetre nem árt ellenőrizni, cserélni az üzemanyagszűrőt sem!